Het bijzondere verhaal van de Impact Box

banner-1600×678

In 2014 is Stichting Philia (betekent dichtbij vriendschap of broederliefde in het Grieks) opgericht om eenzaamheid te bestrijden onder mensen met een beperking die tussen wal en schip vallen. Een van de hoogte punten van het jaar is het jaarlijkse 3e Kerstdag diner omdat niemand eenzaam mag zijn met kerst. 

Tijdens de Corona periode was het 3e Kerstdag event niet meer mogelijk, we konden niet meer bij elkaar komen. Stichting Philia heeft daarom in de Corona periode meer dan 100 online events georganiseerd om toch nog contact met elkaar te houden. Oprichter Vincent van Munster bedacht toen samen met de cateringservice de BioExpress een borrelbox speciaal voor het online 3e Kerstdag event.

2020: De Impact Borrelbox was geboren. 

Door de enthousiaste reacties heeft de BioExpress toen de Impact Borrelbox verder ontwikkeld. Reslutaat: een borrelbox boordevol overheerlijke hapjes met lekkere, eerlijke en goede producten met liefde en passie gemaakt door de talenten van de BioExpress. Niet zo maar een borrelbox maar een heuse proeverij vol impact. De inhoud van deze Impact Echt een klein feestje die een glimlach tovert op ieders gezicht. We hebben duizenden boxen mogen maken voor banken, ministeries en andere grote MVO bedrijven.

2022: Impact Box, een box voor ieder moment

In 2021 zijn wij gestart met de pilot ‘het Impact Kerstpakket’. Wat een ontzettend hectische periode, maar wat een gave reaties van onze klanten. Na deze pilot, wat een ongelijke leerschool is geweest, zijn wij gestart met de ontwikkelning van de Impact Box: een box voor ieder moment. Nieuwe boxen, maar met een vetrouwd recept: alle boxen en producten doen niet alleen hun naam eer aan. Naast dat alles impact maakt, vertellen ze ook allemaal een verhaal. Het verhaal van de makers en onze bijzondere inpakkers. Iemand met een beperking die, door het maken of inpakken van de producten, waardering krijgt voor zijn of haar werk. De maker, die daardoor groeit en vooral heel blij is.

Het is dé reden waarom we de Impact Box hebben ontwikkeld. We koppelen duurzaamheid/design en commercie aan daSgbesteding voor mensen met een (verstandelijke) beperking en coördineert de samenwerking tussen ontwerpers, zorginstellingen en het bedrijfsleven. Daarbij verliezen we ons ondernemerschap nooit uit het oog. Ons ondernemershart zorgt er juist voor dat we een financieel gezond bedrijf zijn en dat we kunnen doen waar we van houden.

Onze Missie

Wij weten uit ervaring dat succesvol ‘meedoen’ in deze maatschappij niet voor iedereen vanzelfsprekend is, maar ook niet onmogelijk hoeft te zijn. Sterker: wij zijn ervan overtuigd dat ieder mens een talent heeft en moet kunnen deelnemen en bijdragen aan de maatschappij. Daarom hebben wij de Impact Box ontwikkeld. Onze missie is om einde te maken aan de zogenaamde ‘de afstand tot de arbeidsmarkt’ en nog meer talent met een afstand tot de arbeidsmarkt de kans geven zich verder te ontwikkelen.  Daarnaast streeft de Impact Box ernaar om op basis van kwaliteit, impact en uitstraling het impact cadeau van Nederland te worden. Daarnaast gaat een percentage van de winst naar Stichting Philia die hiermee de eenzaamheid in Nederland kan bestrijden en natuurlijk elk jaar een groots 3e Kerstadag event kan organiseren.

Onze Visie

Vanuit bovengenoemde missie is een visie opgesteld over de wijze waarop wij onze werkzaamheden gaan verrichten. We gaan uit van een viertal uitgangspunten:

  1. Ieder mens heeft een talent
    Het bijzondere aan elke Impact Box is dat talenten met een beperking de kwaliteit leveren. Het (kleine) team van begeleiders is aanwezig om te ondersteunen. Maar alleen wanneer dat nodig is.
  2. Wij leveren kwaliteit
    Onze talenten, partners en leveranciers worden gestimuleerd en uitgedaagd altijd het beste van zichzelf te laten zien en een wezenlijke bijdrage te leveren aan de kwaliteit van onze
    boxen.
  3. Ontplooiing en gelijkwaardigheid
    Wij geven (nieuwe) kansen voor ontplooiing en maatschappelijk herstel vanuit de mens zelf, en groei naar maximale zelfstandigheid en eigen regie.
  4. Sociaal ondernemen
    Dat betekent dat wij net als iedere andere onderneming een verdienmodel hebben. Waar
    een groot deel van wordt gebruikt om impact te maken en om onze missie te bereiken.

Onze Kernwaarden:

Kwaliteit

Samen Succesvol

Plezier

Aandacht

Updating…
  • Geen producten in de winkelwagen.